mandag 3. november 2008

Home Sweet Home!

Etter vår lille tur til Edinburgh og sånt tok jeg meg friheten å dra tilbake til Norge på en kort visit! Dro på onsdagen, dagen etter vi kom tilbake fra Edinburgh, og kom tilbake igjen til York på søndag. Ettersom det var et såpass ekstremt kort opphold fikk jeg ikke egentlig gjort så mye.. Jeg overnattet hos Rebekka og hadde en skikkelig kveld med henne:) Jeg fikk bare være bittelitt med Ingrid:( jeg fikk endelig sove i min herlige seng! Har helt glemt hvor god den er! Det er helt seriøst som å sove i himmelen! Jeg fikk spist tomatsuppe(tatt med meg haugevis av toro tomatsuppe tilbake til York) Jeg var med mamma på oasen! Det er alltid gøy, for det er på en måte en tradisjon på lørdager(eller var hvertfall før). Jeg kjøpte inn alt jeg hadde lovet å kjøpe til folk her i England, samtidig som jeg kjøpte en goood del til meg selv:D Freia melkesjokolade med daim og tomatsuppe var det viktigste, men jeg kjøpte også sureføtter! namnamnaaaaam..

Uansett, var utrolig herlig å være hjemme igjen! Jeg skulle bare ønske at jeg kunne være der i mer enn 3 dager, og Jeg gleder meg ufattelig mye til jul! Da får vi dra hjem i tooo hele uker. There is no christmas like a home christmas!

Mandag(i dag) er jeg ikke på skolen, har feber og hoster hele tiden. Jeg er også helt raspete i stemmen, og det er ikke så gøy å være på skolen. Den forsvinner også av og til, og det hadde jo vært morsomt hvis læreren hadde spurt meg om noe, og jeg ikke hadde hatt stemme!
Dette er den første dagen siden jeg kom hit at jeg ikke er på skolen. Jeg har vært flink jente, og har sovet i sengen min nesten hele tiden. Så nå burde jeg snart bli frisk altså!

Det er en volleyballkamp for mikslaget i kveld, men tviler på at jeg kan være med på den med min tilstand. Jaujau, jeg er nok frisk i morgen får me håpe.

Edingburgh turen var forresten kjempegøy! en del av de norske møtte et band som var kjempeflinke( de spilte med saksofon og alt) som vi var med i to dager etter hverandre(er ikke vi kule eller) Mandagen var alle de norske og Peter på Mary Poppins musikal! Jeg liker filmen veldig godt, så jeg likte musikalen også:) Mens vi var der, bodde vi på et backpacker hotel, eller hostel, som det også heter. Det var et uvanlig bra sted til å være et hostel! Sengene var gode, og rommene var bra. Eneste minuset var toalettene, som var litt ekle. Men alt i alt, et bra sted å bruke når man skal være der i et par dager.
Edinburgh er en veldig fin og koselig by, og et studieår der er ikke å forakte:D Vi får se hva fremtiden byr på, eller hur?


Andrea, Elisabeth og Lena i en av Edinburghs gater

Temaet i Edinburgh er definitivt ruter, og et par folk går faktisk i kilt!


Bandet vi møtte i Edinburgh, her spiller de på en pub.

Ingen kommentarer: