lørdag 29. november 2008

Snart jul i York!

Jeg bare måtte skrive et lite innlegg om dette! Jeg snakket litt med vertsmoren min mens jeg spiste frokost i dag(som faktisk var skive med norsk kaviar!), og vi snakket om at julen nærmet seg og at hun hadde vært ute i dag og kjøpt julegaver i byen. Og så sa jeg at det er 1 desember på mandag allerede, og nevnte at jeg måtte kjøpe meg julekalender. 30 min senere kommer hun inn på rommet mitt med denne vakre Cadbury Julekalenderen!


Cadbury er nesten som Englands Freia, men er ikke helt like godt. Freia melkesjokolade med Daim slår alle andre sjokoladetyper ned i støvlene! Men tilbake til tema, hun hadde vært på butikken og kjøpt julekalender til meg før jeg rakk det selv! hun sa at når jeg snakket om det ved frokosten kom hun på at hun hadde planlagt å kjøpe til meg og den andre vertssøsteren min, men at hun ikke hadde gjort det enda. Så utrolig snilt gjort! Nå gleder jeg meg til 1 desember:D Så har jeg også tatt med meg " Jul i Valhal" julekalenderen som gikk på tv2 i fjor. Jeg fikk den til jul i fjor, og jeg elsker det showet av en eller annen grunn! Så nå skal jeg virkelig kose meg i desember!
Jeg burde vel skive litt om hvordan husene og gatene ser ut rundt juletider, men ettersom det ikke engang er desember enda, er det bare et par få hus som har fått opp julepynten. Shoppinggatene i York har derimot fått opp all pynten! Jeg skal få se og tatt noen bilder av det, for det er skikkelig fint:)
Når det kommer til julegaver, så har jeg heldigvi fått kjøpt noen, men er ikke helt ferdig enda. Vi er bare i slutten av november da! Det er bare så utrolig enkelt å kjøpe gaver her, for de har så mye forskjellig i alle butikkene.. spesielt er Marks and Spencer bra. Sliter som vanlig med å finne gave til menn/gutter i familien, da jeg ikke har noen anelse om hva de ønsker seg. Alltid samme problemet hvert år. Men nå skal jeg til oaklands(treningssenteret jeg har meldt meg inn i, sammen med utrolig mange andre av de norske) og trene litt med Lena som mest sannsynlig begynner å bli litt irritert over at jeg heller skriver på bloggen min enn å rydde ferdig på rommet.

Ingen kommentarer: