onsdag 1. oktober 2008

Dagen i dag og fagene jeg tar

Siden jeg ikke egentlig har så veldig lyst til å skrive i detalj hva jeg har gjort i dag, skriver jeg heller en liste:
  • Bestilt togbilletter fra York til London(+undergrunnsbane fra Kings Cross/St Pancras til Gatwick airport) og fra London til York igjen
  • Har fått nytt navn: Ms C Hjwetaker ( damen som fikset togbillettene mine hadde litt problem med mine norske etternavn)
  • Kjøpt vintersko(det var hull i mine billige h&m sko!)
  • våknet og var kraftig forkjølet
  • Stresset med å holde nesen tørr på colleget
  • Følt meg veldig forstoppet og tett(daah)
  • Kjøpt ansiktskrem ++
  • Levert inn søknad om stilling på restaurant i byen
  • Spist noe som smakte pinnekjøtt med potetmos(faktisk godt!)
  • Kjøpt halstabletter og nesespray
  • Gleder meg til volleyballkamp på tirsdag og trening på fredag(volleyball er fantastisk gøy, og folkene på laget er virkelig snille)
  • fått mye lekser og innleveringer
  • Rotet enda mer på rommet
  • Fått finfin gratisgave fra body shop:)
  • hatt Spansk, filosofi, tutor og dobbeltime norsk(korteste dagen er onsdager)

Valgfagene jeg tar her er Spansk, filosofi og media.
Spansken er skikkelig koselig, for det er sånn "begynnerspansk". Klassen er skikkelig koselig, og læreren er okay.. hun underviser spansk litt annerledes enn jeg er vant til, for hun lærte spansken sin i sør-amerika. Vi holder på å lære om familien og hvordan finne fram i et kjøpesenter akkurat nå! hehe..

Media er litt krevende synes jeg, for jeg har aldri hatt noe sånt før. Analysering av britiske dramaserier(veldig viktig at de er britiske, ifølge vår lærer som er prikk lik Michael Caine) er noe av det vi gjør mest.. Jeg klarer ikke helt å organisere meg i Mediaen.. Men det kommer vel etterhvert får vi håpe.

Filosofien er helt grei, tror jeg.. Den kan også være litt stressende til tider, for den kan bli ganske komplisert og med nye ord jeg ikke har hørt om før. Læreren tar heller ikke særlig hensyn til at det er en norsk med i timene hans, så ting går ganske så fort for seg. De norske fagene som alle må ta er engelsk, norsk og matte. Og tutor da, men det er sånn "time med klasseforstander" aktige greier.

Ingen kommentarer: