mandag 15. juni 2009

På toget fra London til York

Gjett hva! Det er gratis internett på togene i England! Det er jo helt supert, da får jeg kanskje gjort noe annet enn å sove på toget.
Har nettopp vært og besøkt Dave, og jeg merker skikkelig at jeg er blitt vant til å ta undergrunnsbanen og tog i England. Som Peter sa(møtte Peter Jobling, han som styrer alt som har med oss nordmenn i York å gjøre på Kings Cross, han tar samme tog som meg nå) systemet i England er veldig bra, men kan virke litt skremmende i begynnelsen når man ikke vet hvordan det fungerer. England har i det hele tatt mange gode systemer synes jeg, spesielt er transporten bra. Er så mye som er bra med England.. Jeg kommer til å savne alt veldig når vi drar. Vi drar faktisk om bare 4 dager! Jeg har selvsagt ikke begynt å pakke enda, ettersom jeg har vært borte i helgen, men nå må jeg virkelig begynne snart. Hvordan i alle dager skal jeg klare å pakke ned hele livet mitt i to kofferter!? Det blir definitivt en god del overvekt på flyplassen ja. Jeg både gleder meg og gruer meg til å komme tilbake til gamlelandet. Jeg gleder meg selvsagt fordi det er og vil alltid være "hjemme", og jeg savner den ekstremt mye sengen min og det herlige rommet mitt, smoothie-drikkene victoria og jeg lager, norske boller, norsk godteri, Pannekaker(yummy!), familien min, vennene mine og mye mer. Men kommer til å savne livet her i England veldig.. Vi har liksom alle laget oss et nytt liv i york, og jeg er veldig glad i livet jeg har her. Kommer til å savne de nattlige turene til tesco med Iselin og Elisabeth, Starbucksturene, caramel hot chocolate, alle de vennlige engelske folkene i York, vennene jeg har fått på college, selvsagt også de norske vennene, Dave(vi skal fremdeles besøke hverandre så ofte vi kan, men blir selvsagt mye vanskeligere når vi er i forskjellige land),vertsfamilien, kommer til og med til å savne det lille rommet mitt! Det er alltid gode og dårlige sider med å reise fra noe.
Denne sommeren kommet til å bli ganske annerledes for meg, ikke bare fordi vi ikke skal ta våre vanlige 5 uker i hete spania, men også fordi det blir mye kaos her og der. Må pakke for å flytte til spania(eey super ide, jeg trenger ikke pakke ut tingene jeg pakker med meg fra York, mindre pakking å gjøre!), skal på commissioning ball i England(store greier), på forskjellige ferier med folk, jeg vet ikke engang om jeg får så mye tid i Bergen engang.. Skal bare til spania en uke(resten av familien skal være der i to) denne sommeren, ettersom vi skal bo der fra august til juni neste år.
Hater å være i den tilstanden jeg er nå, føles alltid sånn før jeg skal reise til et sted. Jeg er liksom ikke helt i England lengre, men heller ikke i Norge. Er liksom et sted midt i mellom, og det er en skikkelig ubehagelig følelse

Ingen kommentarer: