mandag 2. februar 2009

Februar og Snoe!

Dette var synet som moette meg da jeg trakk for gardinene i dag tidlig!






Jeg hoerte alle familiemedlemmene stoenne og klage da de ogsaa fant ut at det hadde snoedd en god del i natt.. Merkelig nok la ikke jeg merke til at det var spesielt kaldt, kanskje fordi jeg laa under 3 to tepper og en dyne. Jeg har ingen planer om aa bli syk igjen! Ifoelge lena og vg.no er dette det verste snoevaeret som har vaert i storbritannia paa 6 aar! haha! det er ganske ille.. Men snoedde en god del da, jeg var dekket med hvit snoe da jeg ankom college i dag. Naa sier hun ogsaa at det ikke er noen busser i London som gaar lenger, grunnet snoen! Storbritannia stopper opp naar det snoer. Er flere av elevene i klassene mine som har bestemt seg for aa ta fri hele dagen for aa ake!

Jeg har forresten snakket med en kjoerelaerer naa, saa skal begynne aa kjoere denne uken, og det var virkelig paa tide.. Nesten alle de andre norske har begynt allerede(foeler jeg) Skal kjoere med en laerer som familien anbefaler, let's hope he's good.

Akkurat naa gleder jeg meg veeeeldig til 18aarsdagen min, som er om en maaned! Da kommer mamma, pappa og Victoria til York, og jeg skal bo med de paa et fint hotell her. Helgen etter drar vi alle til London, hvor vi skal moete Alex, David og Marianne! Marianne sendte en link til hotellet vi skal bo paa i London, og det virker helt fantastisk! Er visstnok midt i London ogsaa! Gleder meg ufattelig mye:D Jeg elsker London by, selv om vertsforeldrene mine sider at folkene der ikke er like vennlige som i yorkshire, ettersom de er litt for posh og saant i London. Det kan kanskje vaere sant, men av en eller annen rar grunn foeler jeg meg skikkelig hjemme i London.

Ettersom mamma er saa veldig opptatt av at jeg skal skrive litt om skolen, kan jeg jo gjoere det naa ogsaa. College gaar greit for tiden, bortsett fra at vi har en del ting som skal vaere ferdige foer half term(som er i midten av februar, naar alle de norske skal til London!). I Media skal vi vaere ferdig med et prosjekt som gaar ut paa aa lage et musikkblad. Vi skal ta bilder og bruke photoshop og slikt for aa lage "front page, contents page og double page spread". Samtidig skal vi levere inn evaluering av College magazine som vi lagde for en stund siden. Er en god del arbeid som skal gjoeres, og jeg er ikke akkurat ferdig. Har tross alt ca 2 uker igjen da. Maa ogsaa lage ferdig engelsken vi skal levere inn, og det er alt vi har gjort siden forrige half term(tror jeg). Det er veeeldig mye, laereren vaar (som jeg misliker sterkt) gir oss litt for mye lekser. I norsken skal vi levere en stil til i morgen, og den har jeg skrevet halveis ferdig.

For tiden ser jeg veldig mye paa en serie som heter "moonlight", og ettersom jeg ikke ser paa tv her i England i det hele tatt, ser jeg paa serien via internett.. Har nettopp lest ferdig den siste boken i twilight serien, som handler om vampyrer, samtidig som at jeg for litt siden var hekta paa en tv serie som het "true blood" som ogsaa handlet om vampyrer! Jeg er helt hekta paa vampyrer for tiden. Men "moonlight" er virkelig veldig goeyt, og kan lyse opp en kjedelig dag:)



(hovedpersonen i moonlight er heller ikke saa ille)


Fra Twilight filmen. Personlig synes jeg boekene er bedre, men filmen var ogsaa soet.

Ingen kommentarer: